Hei kaikille,

Olen saanut muutamia viestejä siitä, miten pohjasta puuttuu joko kuva tai tausta. Laatikoitakin on puuttunut.

Olen käynyt ylläpidon kanssa keskustelua näistä asioista.

On käynyt ilmi, että kuvan häviämisen syy on se että kyseinen taho, yksityinen tai yhteisö on poistanut  kuvan omalta palvelimeltaan.

Minulla ei ole aikaa tarkistella kaikkia niitä paikkoja joista olen kuvia pohjiini ottanut/saanut.

Kuriositeetin vuoksi,kävin kuitenkin läpi sivustoa jolta olen laillisia kuvia ottanut, Photos Libres.

Siellä ovat kaikki käyttämäni kuvat tallella ja edelleen kaikkien käytössä.

Muutamia vuodatuslaisten kuvapohjia myös puuttuu.Yksi esimerkki on Mimosan kakku-pohja.

En moiti enkä soimaa ketään joka on kuviaan minulle antanut ja sitten unohtanut koko jutun. On poistanut kuvansa ja silloin se myös häipyi tekemästäni pohjasta.

En ole exprertti ymmärtämään kuvien säilyvyyttä. Minulla on melkoinen määrä kuvia Photobucketissa, nappienkin kuvia ja niitä ei ole koskaan hukkunut minnekään.Olenkin ollut sinisilmäisyydessäni siinä uskossa että ainakin Photobucketiin kopioidut kuvat säilyvät niin kauan kun ovat minun kansioissani.

Sellaisiakin pohjakuvia on hävinnyt joita olen muokannut niin että siitä on tullut uusi kuva.

Epäselvä tilanne tämä minun mielestäni on jo siitäkin syystä, että pohjamuutoksia tuli nyt kun Vuodatukseen on laitettu lisäkapasiteettia.Koskaan aikaisemmin ei ole kuvia hävinnyt ja luulisi, että hävikkiä olisi tullut jo parin vuoden aikana jolloin olen pohjia tehnyt.

En soimaa enkä syytä ketään mutta totta kai minua harmittaa kun noin 40 pohjaa on pilalla.

Vaikka vanha/uusi kuva löytyisikin, on näin suuren määrän korjaaminen  mahdotonta ja mielekästäkään se ei ole.

Pohjan korjaaminen vaatii melkein saman työn kuin aloittaisi koko homman alusta.

Ennen kuin poistan toimimattomat pohjat, niin pyytäisin käymään katsomassa luotteloa josta pohja on otettu. Jos siinä on pikkuruksi, niin se on yksi näitä onnettomia pohjia.

Vaikka kuvat nyt ovatkin tipotiessään, toivoisin että ymmärtäisitte, ettei syy ole kokonaan minun. Toivoisin myös, että pohjani kelpaisivat jatkossakin ja nyt uskaltaisitte ottaa jonkun toisen kuvattoman tilalle.

Muutaman pohjan korjaa.Laitan niistä erillisen tiedon sitä mukaan mikä pohja on korjattu.

Ystävällisin terveisin

Blue